Kan hosted telefoni forbedre kundeservicen

19. januar 2021
Business
4 0
Telefonsystemer

Vi lever i en verden som er i konstant forandring. Det gælder også indenfor telekommunikation, som de senere år har oplevet et boom i danske virksomheder der vælger at flytte sin telefoni fra fysiske anlæg til hostede telefonsystemer.

I dag skal et telefonsystem ofte tilbyde meget mere end bare en klartone i et telefonrør. Der stilles tit meget større krav til løsningernes brugervenlighed og muligheden for, at medarbejderne kan yde den bedste service og kunde betjening. Det kan være dyrt at miste et vigtigt opkald. Kommer kunden ikke igennem til rette medarbejder eller til den rigtige afdeling, ja så er der en risiko for, at kunden hurtigt ringer til en konkurrent. Med et telefonsystem der sætter brugervenligheden højt, undgår din virksomhed tabte opkald fra kunderne.

Telefoni på hjemmearbejdspladsen

I 2020 har Corona situationen gjort hjemmearbejdspladser særdeles udbredt. Også her kommer en optimeret telefonløsningen ofte i spil, da det at sidde hjemme og arbejde også kan inkludere en vis kundekontakt via telefonen. Har virksomheden den rigtige telefonløsning, bemærker kunden ikke om medarbejderen sidder i virksomheden eller sidder hjemme og svarer telefonen. En let og smidig omstilling til rette kollega eller afdeling er her næsten et must. Det duer ikke, at man er nødt til at bede kunden om at ringe op igen.

Hosted telefoni giver fleksibilitet

Nye hostede platforme tager alle udgangspunkt i, at man betaler et fast månedligt beløb pr. medarbejder, som virksomheden tilknytter sin nye telefonløsning. Til gengæld skal man så ikke tænke på noget vedligehold og opdatering af sit telefonsystem og det bliver via det månedlige abonnement muligt at virksomheden kan benytte alle de funktioner der er til rådighed i løsningen.
Har virksomheden brug for det, kan man nedjustere brugere i nedgangstider og opjustere når der igen er brug for det. Dermed betaler man til enhver tid kun det abonnement der er brug for.

Løsninger der baserer sig på hosted telefoni tilbyder, at medarbejderne kan benytte en mobiltelefon, en bordtelefon en softphone / telefon på computer, eller en kombination af de 3 enheder. Her er det vigtigt, at virksomheden vælger en telefonløsning, som tilbyder alle muligheder. Jeres behov kan med tiden hurtigt ændre sig, og det vil være ærgerligt at man har valgt en ren mobilløsning, hvis ønsket om bordtelefoner opstår.

Hvad der er det helt rigtige valg til den enkelte afhænger i høj grad af medarbejderens rolle og arbejdsopgaver. Den udekørende sælger har selvfølgelig en mobiltelefon, der skal tænkes ind i løsningen. Medarbejderen på kontoret har måske ikke brug for at være så mobil, så her kan man sikkert med stor fordel tage den brugervenlige softphone i brug. Opsættes softphonen med et godt trådløst hovedsæt, så bliver medarbejderen trods alt mobil på kontoret, og kan svare og afslutte sine samtaler på hovedsættet.

 Løsninger uden binding og kvalificeret rådgivning

Lund & Erichsen er en af de leverandører, der har specialiseret sig i at levere og servicere hostede telefonsystemer til danske virksomheder.
Lund & Erichsen er en over 100 år gammel el-installatør i Herning. Firmaet har i mange år arbejdet med andet end lige el-teknik og med over 20 års erfaring indenfor salg og service af telefonløsninger, får du her en ærlig og kvalificeret rådgivning.

Lund & Erichsen har valgt at tilbyde nogle af markedets mest fleksible løsninger fra danske udbydere af hosted telefoni. Der er valgt forskellige udbydere og løsninger med forskellige styrker og fordele. Dermed kan L&E tilbyde din virksomhed netop den løsning, der matcher det I har brug.
Alle løsninger er naturligvis uden binding og lange opsigelser.

Her er et udpluk af de funktioner hostede løsninger fra L&E tilbyder:

Køer:
Kunden sættes i kø indtil den rigtige medarbejder kan svare opkaldet

Softphone:
En let måde at komme i gang med hosted telefoni. Med et hovedsæt koblet på computeren er man i gang, og telefonen åbnes let på hjemmearbejdspladsen. Giver medarbejderen det store overblik over status på sine kollegaer og let adgang til løsningens funktioner.

App på mobiltelefonen:
Giver den mobile bruger muligheden for at få del i løsningens funktioner. Medarbejderen kan fx nemt melde sig ind og ud af ringegrupper også kaldet køer og se om kollegaer er optagede, i møde, eller har fri, ligesom omstilling af samtaler til kollega eller afdeling let håndteres via appen.

Chat:
Her får virksomheden en særdeles effektiv kommunikationsform internt mellem medarbejdere. Men Chat kan også være fra kunder, der via en widget på firmaets hjemmeside kan chatte med fx kundeservice.

Video:
Den kender vi snart alle. Er blevet meget udbredt i Coronatiden. Nogle hostede løsninger tilbyder Videokonference, og for nogen virksomheder giver det god mening at telefoni, Chat og video ligger i samme applikation.

Kalenderintegration:
Når medarbejderen har et møde i sin kalender, kobles telefonen fra og det vises samtidigt ved kollegaerne, som dermed undgår forgæves omstillinger.

Derudover mange gode funktioner, som kan højne telefonbetjening hos mange virksomheder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *